Parkinson Fizik Tedavi Yalova

Parkinson hastalığı, azalmış dopamin alımının bir sonucu olarak hareket kontrolünü etkileyen ilerleyici bir durumdur. Dopamin, vücutta sinir uyarılarının iletilmesine yardımcı olan bir nörotransmitter olarak bilinen bir kimyasaldır. Düşen dopamin seviyelerinin bir sonucu olarak hareketler yavaşlar, zorlaşır ve eklem hareketlerinde sertlik olabilir. Hareketin koordinasyonu, yeme-içme, giyinme, yazma veya nesne alma gibi günlük görevleri yerine getirmede güçlüklere neden olabilir.

Üç ana motor (hareket) semptomu vardır

• Bradikinezi (yavaşlık),

• Sertlik

• Tremor(titremedir)

Tanı genellikle klinik muayeneye dayanır. Parkinson’lu insanlar düşme, güven, bağımsızlık kaybı ve yaşam kalitesi azalabilir. Parkinson tanısı konulduktan itibaren hemen fizyoterapistinize danışmanız sizin için yararlı olacaktır. Parkinson Fizik Tedavi Yalova 'da en etkili uygulanan merkezlerden birisi Harmony. Unutulmamalıdır ki hastalığınızın oluşturacağı problemleri en aza indirgemeniz için size uygun egzersiz programı ve günlük yaşam modifikasyonları hastalığınızın ilerlemesini azaltacak hatta engelleyecektir.

Aşağıdaki durumlarda fizyoterapistlerimizle konuşmalısınız:

• Düzenli egzersiz yapmayı zor buluyorsanız ya da ne tür bir egzersiz yapmanız gerektiğinden emin değilsiniz.

• Egzersizin sıklığı, yoğunluğu ve güvenliği ile ilgili sorularınız varsa.

• Hareketlerde yavaşlama, karıştırma, tereddüt etme veya “donma” gibi yürüme sorunları yaşarsınız (ayaklarınız yere yapıştırılmış gibi hissettiğinizde).

• Düşme, veya düşme korkusu ile sonuçlanan denge problemleri yaşarsınız.

• Bir sandalyeden, yataktan veya arabadan çıkmak zor geliyorsa

• Boynunuzda, sırtınızda veya omuzlarınızda ağrı yaşarsınız.

Parkinson hastalığında fizyoterapinin temel amaçları:

• İşlevsel yetenek ve bağımsızlığı korumak ve geliştirmek

• Duruş ve dengeyi düzeltmek ve geliştirmek

• Düşme riskini en aza indirmek

• Güç ve esnekliğin korunmasını sağlamak

• Günlük aktiviteleri geliştirmek (yataktan içeri girip çıkma, sandalyeden kalkma)

• Güvenli bir yürüyüş düzeni sağlamak (hareket etmek için yardımcı ekipmanlar olsun veya olmasın)

• Donma belirginse, işitsel veya görsel ipuçları gibi başa çıkma stratejileri öğretilebilir

• Manuel aktiviteleri geliştirmek (ulaşma ve kavrama)

• Solunum egzersizleriyle solunum fonksiyonlarını sürdürmek

• Gevşeme tekniklerini öğretmek

Harmony Evde Fizik Tedavi ile;

Yürüme ve transfer eğitimi, denge ve düşme eğitimi, ince beceri eğitimi (kişisel bakımı yapmak ve gömleğin düğmelerini ilikleme) günlük yaşamda fiziksel kapasitenin ve hareket kalitesinin iyileştirilmesine odaklanır. Ayrıca ağrı, halsizlik, solunum fonksiyonu bozukluğu gibi konularda hasta ve yakını eğitimini verir. Parkinson’a özgü fizyoterapi müdahalesinin iki ana alanı egzersiz ve hareket stratejisi eğitimi ile ilgilidir.

Durum ilerledikçe, fizyoterapistlerimiz, dış (işitsel, dokunsal, görsel ve duyusal) veya içsel (zihinsel prova ve görselleştirme) kullanarak işlev kaybını telafi etmek için stratejiler geliştirmek, otomatik hareket ve düşünce üretmedeki zorluğun üstesinden gelmek için hareket stratejileri öğretir ve uygular. Örneğin; aynı anda iki işe odaklanmak, dikkat süresinin iyileştirilmesi.

Sonuç

Parkinson hastalarının multidisipliner tedavisinde fizyoterapi esastır. Erken aşamalarda sunulan danışmanlık ve eğitim genel uygunluğu korur, bozulmayı en aza indirir ve öz yönetimi teşvik eder. Daha sonraki aşamalarda fizyoterapi yürüyüşü, dengeyi, transferleri, manuel aktiviteleri iyileştirebilir ve düşme riskini azaltabilir.

Size özel fizyoterapi programlarımızdan yararlanmak veya genel sağlık danışmanlığınız hakkında bilgi edinmek için ücretsiz değerlendirme fırsatından yararlanın. Detaylı bilgi için bize ulaşın.