Kalça ve Diz Protezi Sonrası Fizik Tedavi

Kalça ve diz protezi ameliyatı, hastaların ağrı olmadan normal aktif yaşam tarzlarına dönmelerini sağlamak için yapılan bir işlemdir. Cerrahlar ve fizyoterapistlerimiz insanların mümkün olduğunca çabuk ve güvenli bir şekilde faaliyetlerine geri dönmesini sağlamakla ilgilenmektedir.

Kalça Protezi Fizik Tedavi

Kalça ve diz protezi ameliyatının yapıldığı gün, rahatlamak için bir gün olarak düşünülüyordu ancak daha fazla sayıda cerrah hastaları olabildiğince hızlı bir şekilde aktiviteye geri almaya çalıştığında, tedavi genellikle ameliyat günü başlıyor. Hastalar ayak bileği pompaları, bacak ve topuk kaydırma gibi basit egzersiz faaliyetlerine başlar. Çoğu zaman yataktan kalkmak, bir sandalyeye oturmak ve hatta biraz yürüyüş yapılmalıdır.

Kalça ve dizinize, güç ve hareketlilik kazandırmak için düzenli egzersiz yapmak ve günlük aktivitelere aşamalı olarak geri dönmek, kalça ve diz protezinden sonra tam iyileşmeniz için önemlidir. Ortopedi cerrahınız ve fizyoterapistlerimiz, erken iyileşmeniz sırasında günde 20 ila 30 dakika, günde 2 veya 3 kez egzersiz yapmanızı önerecektir.

Kalça ve Diz Protez Operasyonu Ne Zaman Tavsiye Edilir?

Uzun süren kilo artışı veya vücudu zorlayacak hareketler diz - kalça ekleminde kıkırdak harabileyete yol açar. Bu durum yavaşça kıkırdak dokunun yok olmasına neden olur, Yıllar sonra ağrılar çekilmez bir hal alır nedeni ise kıkırdak dokunun tamamen yok olmasıdır. Bu durum diz -kalça ekleminde bulunan kemiklerin kıkırdak doku olmadan direk olarak sürtünmesine neden olur ve bu ağrı kişiyi hareketsizliğe mahkum eder. Bu durumda ortopedi uzmanları ameliyat kararı alır.

Diz Protezi Fizik Tedavi

Diz Protezi Fizik Tedavi Süreci

Çoğu hasta hastaneden taburcu olduktan sonra fizyoterapistler ile çalışmaya devam etmelidir. Her şeyden önce, hastalar kalça ve diz protezinden sonra daha iyi bir güç kazanma eğilimindedir. Kalça ve diz bölgesinde romatizmal rahatsızlıkları olan kişiler çoğu normal şekilde hareket etmediğinden, kalça ve diz protezi yapılan hastaların çoğunda eklem çevresindeki kasların zayıflığı vardır. Fizyoterapistlerimiz kasların normal gücünü yeniden kazanmanıza ve ameliyat sonrası yürüyüşünüzü iyileştirmenize yardımcı olacaktır. Bu sayede eskiden olduğu gibi ağrılı ve zorlu yürüme kalıbından çıkıp sağlıklı bir şekilde yürümenize imkan sağlanacaktır.

Yürüme: Çoğu hasta ameliyattan sonra ilk adımlarını bir yürüteç yardımıyla atıyor. Dengesi iyi ve güçlü bir vücuda sahip hastalar koltuk değneği kullanmayı tercih edebilir. Bastona geçiş iki faktöre bağlıdır. İlk olarak, cerrahınızdan gelen kısıtlamalar- bazı cerrahlar, ameliyattan sonraki ilk haftalarda bacağınıza tam ağırlık verilmesine izin vermez. İkincisi, gücünüzü yeniden kazanma yeteneğinize bağlıdır.

Genel geri dönüş süresi: 2 ila 4 hafta bastonla; 4 ila 6 hafta bağımsız yürüyebilmektedir.

Merdivenler: Birçok hasta, evlerine girmek veya çıkmak için merdivenlerden geçmek zorundadır. Bu nedenle, fizyoterapistlerimiz koltuk değneği veya bir yürüteç kullanarak adımları inip çıkmak için sizinle birlikte çalışacaktır.

Diz protezi sonrası fizik tedavi süreci

Normal dönüş zamanı: koltuk değneği / yürüteç ile 1 hafta; yardımsız 4 ila 6 hafta da mümkün olacaktır.

Araba Kullanmak: Araba kullanmaya dönüş, kullanımınızın yanı sıra sahip olduğunuz araç tipini (manuel veya otomatik) içeren bir dizi faktöre bağlıdır. Hastaların gaz ve fren pedallarını güvenli ve hızlı bir şekilde kullanabilmeleri gerekir. Hiçbir koşulda hastalar narkotik ağrı kesici ilaç kullanırken araba kullanmamalıdır.

Normal dönüş süresi: 4-6 hafta

Cinsellik: Hastalar rahat olduklarında cinsel aktiviteye devam edebilirler. Tehlikeli pozisyonlardan kaçınmak için normal kalça ve diz eklemi pozisyonunu korumanız önemlidir. Cinsel pozisyonlarla ilgili sorularınız varsa, cerrahınıza veya fizyoterapistinize sorun.

Normal dönüş süresi: 4-6 hafta

İş: İşe dönüş, işinizde yapmanız gereken faaliyete bağlıdır. Oturur pozisyonda ve sınırlı yürüyüşle çalışan hastalar, ameliyat tarihinden itibaren yaklaşık 4 hafta içinde geri dönmeyi planlayabilir.

İş yerinde daha aktif olan hastalar tam görevlerine dönene kadar daha fazla zamana ihtiyaç duyabilir. İşçiler kalça ve diz protezi yaptırmadan önce çalışma yükümlülüklerini göz önünde bulundurmalıdır. Örneğin, hastalar kalça ve diz protezi sonrası çatı kaplama gibi aktivitelere geri dönemeyebilir.

Genel dönüş süresi: İş yükümlülüklerine bağlı olarak 4 ila 10 hafta

Diz ağrısı fizik tedavi süreci

Ev Planlaması (Diz -Kalça Protezi Fizik Tedavi Süreci)

Birkaç değişiklik, iyileşme sırasında evinizde rahatça gezinmenizi kolaylaştırabilir. Aşağıdaki öğeler günlük aktivitelere yardımcı olabilir:

• Duş veya banyonuza güvenli bir şekilde tutturulmuş güvenlik çubukları veya korkuluklar

• Tüm merdivenler boyunca güvenli korkuluklar

• Sağlam bir koltuk minderi (dizlerinizin kalçalarınızdan daha düşük kalmasına izin veren), sağlam bir sırt ve iki kolla tutabileceğiniz sağlam bir sandalye

• Yükseltilmiş bir klozet kapağı

• Banyo için sabit bir duş tezgahı veya sandalyesi

• Uzun saplı bir sünger ve duş hortumu

• Bir giyinme çubuğu, bir çorap yardımı ve yeni kalça ve dizinizi aşırı derecede bükmeden ayakkabıların ve çorapların giyilmesi ve çıkarılması için uzun saplı ayakkabı boynuzu

• Kalçalarınızı ve dizlerinizi aşırı derecede bükmeden nesneleri yakalamanıza olanak sağlayacak bir cihaz.

• Dizlerinizle kalçanızdan daha aşağıya oturmanızı sağlayan sandalye, koltuk ve araba için sert yastıklar

Size özel tedavi programlarımızdan yararlanmak veya genel sağlık durumunuz hakkında bilgi edinmek için ücretsiz muayene fırsatından yararlanın. Detaylı bilgi için bize ulaşın.