Cihazlar ve Ekipmanlar

Harmony elektroterapi tedavisi Yalova

Elektroterapi

Elektroterapi (aynı zamanda elektrikli kas stimülasyonu olarak da bilinir), hastanın vücuduna elektriksel uyarılar veren bir elektrikli makine kullanır. Bu stimülasyon kas iyileşmesine ve doku yenilenmesine yardımcı olur.

EMS eğitimi lehine, kısa bir sürede herhangi bir ağırlık kaldırmadan ve eklemlere baskı yapmadan yoğun bir çalışma gerçekleştirilebilir. Bu yöntem aslında teknolojik olarak geliştirilir ve fizik tedavi yönteminde kapsamlı hale getirilir. Özellikle yatağa bağımlı olan hastalarda kasların zayıflamasını engeller ve gelişimini destekler.

rosio Harmony evde fizik tedavi Yalova

Refleksoloji Cihazı

Yürüme ve denge problemi yaşayan bireylere uyguladığımız refleksoloji cihazımız ayak tabanını çeşitli elektriksel aklımlar uygulayarak denge ve koordinasyon kabiliyetlerini arttır. Ayakta farklı pozisyonda durmanın bilincini sağlamaya yardımcı olur.

Çeşitli elektriksel akımları ayak tabanından beyne gönderen cihazımız kaslara eski görevlerini hatırlatmakla beraber genel rahatlama ve gevşeme sağlar. Bu sayede fizyoterapi ihtiyacı olan bireyler rahat ve bilinçli hareket etmeyi kazanırlar.

bisiklet Harmony evde fizyoterapi yalova

Elektrikli Bisiklet

Uzun süre yatış sonrası ya da çeşitli rahatsızlıklardan dolayı bacak ya da kol kasları zayıflayan ayakta durmakta zorlanan, kolunu kullanmakta zorluk çeken bireyler için kullandığımız yardımcı ekipmanlarımızdan biri

Bu ekipman sayesinde zayıf olan bacak ve kol kasları eski görevlerini hatırlayarak hareket kabiliyeti gelişir ve kullandığımız teknikleri destekleyerek fizyoterapi sürecini hızlandırır.

kompresyon terapi yalova

Kompresyon Cihazı

Bacaklarda bulunan ödem ve nedeni bilinmeyen ağrılar için kullanılan yardımcı cihazlarımızdandır. Bacakta biriken ödemi doğal yöntemlerle atar ve bacakta olan ağrı huzursuzluğu atar. Böylelikle fizyoterapi ihtiyacı olan bireyler daha rahat ayakta durup adım alır.

Genel rahatlama için kullanılan pasif cihaz kasları uyararak kan dolaşımını arttırır böylelikle kişide kendini iyi hissetme ve güven duygusu belirir. Böylelikle fizyoterapi seanslarımız daha keyifli ve rahat geçer.

Harmony evde fizik tedavi yalova ultrason cihazı

Ultrason Cihazı

Vücuttaki yumuşak dokulara derin ısınma sağlamak için kullanılır. Bu dokular kasları, tendonları, eklemleri ve bağları içerir. Ultrason tendonları, kasları veya bağları iyileşme sürecine yardımcı olur, doku dolaşımını artırır ve ağrıyı azaltır.

Termal olmayan etkiler (kavitasyon): Ultrason vücuda enerji verir. Bu enerji, dokularınızın etrafındaki mikroskobik gaz kabarcıklarının kavitasyon adı verilen bir süreçte hızla genişlemesine ve büzüşmesine neden olur. Bu kabarcıkların genişlemesi ve büzülmesinin sonucu olarak  hücre yenilenmesinin hızlanmasına yardımcı olduğu ve yaralanan dokunun iyileşme hızını arttırmasıyla bilinir.

Yürüme parkuru Harmony evde fizik tedavi yalova

Yürüme Parkuru

Yaşlandıkça, reflekslerimiz biraz yavaşlar. Bu, çimen, çatlak kaldırım, çakıl ve merdiven gibi düz olmayan alanlarda yürümemizi zorlaştırır. Ayrıca, zayıf duruş, kalçalardaki zayıflık, ayak bilekleri ve zayıf görme, zayıf olan dengeyi daha da arttırabilir.

Uzman fizyoterapistlerimiz tarafından fizyoterapi seansları ihtiyaçlarınız için özel olarak tasarlanır. Zayıflıkları veya kas koordinasyonunu nereden düzenleyeceğimizi belirlemek için yürüme şeklinizi değerlendiririz. Ayrıca, duruşunuz üzerinden yapılan testler, sizin için en iyi sonuçları elde etmek için dikkatinizi nereye odaklamanız gerektiğini belirler. Fizyoterapi seanslarının sonucunda çoğu birey baston veya yürüteç kullanmaktan kurtuluyor!.

Bosu Harmony evde fizik tedavi yalova

Bosu Denge Standı

Fizyoterapiye ihtiyacı olan ya da sağlıklı kişilerin denge ve koordinasyonunu geliştirmesi için tasarlanmış bir ekipmandır. Uzun süren hareketsizlik, travma sonrası kırık ya da ameliyattan sonra oluşan denge ve hareket kabiliyetini yeniden kazanmak ve günlük hayattaki olası düşmeleri engellemek için sık kullanılan bir egzersiz ekipmanıdır.

Çoğu insan, düşene kadar dengenin azalttığını anlamıyor. Düşüşler yaşlı insanlarda yaralanmaların bir numaralı ölüm nedenidir. Ayrıca her yıl milyonlarca kırık ve yaralanmaya neden olmaktadır. Bunların çoğu doğru fizyoterapinin etkileriyle önlenebilir.

denge süngeri Harmony evde fizik tedavi yalova

Denge Süngeri

Fizyoterapi ihtiyacı olan bireylerin ayakta durma dengesini kazandıktan sonra düşme riskini ve denge bozukluğunu en aza indirmek için kullanılan bir ekipmandır. Bu ekipman ile fizyoterapistlerimiz kaslar ile beyin arsında yoğun bağlantılar kurarak kişinin ayakta durmasını ve dengeli bir şekilde yürümesini sağlar.

denge diski Harmony evde fizik tedavi yalova

Denge Diski

Pilates topu etkili bir egzersiz aracıdır, çünkü egzersiz yapan kişileri pelvik taban kaslarını çalıştırmaya zorlayan, direnç ekleyerek ‘’Core’’ stabilizasyonunu destekler. Core Kasları ise bel ve karın kuşağında bulunan insan vücudundaki önemli kaslarımızın genel adıdır. Ek olarak, Oturma ve ayakta durma dengesini oluşturan kasların gelişiminde kullanılan önemli bir ekipmandır.