Fizyoterapi Uygulamaları

Evde Felç Fizik Tedavi

Felç (inme)

Beyin kanaması geçirmek, beyniniz ve kaslarınız arasındaki hayati bağlantıları keser, bu yüzden uzun vadeli sakatlıkların ana nedenidir ve neredeyse her zaman hareket kaybıyla sonuçlanır. Ancak, bu kayıp mutlaka kalıcı değildir. Beyin kanamasının en önemli tedavi yöntemi fizik tedavidir.

Aslında, rehabilitasyon hastaların etkilenen kasları üzerinde çok az kontrolsüz ya da hiç kontrol sahibi olmadığı durumlarda, iyileşmenin erken aşamaları özellikle önemlidir. Beyin Kanaması Tedavi sürecinde nerede olursanız olun, uzun vadeli ilerlemeniz tutarlı bir evde fizik tedavi rejimine bağlı olacaktır. Evde fizik tedavi‘nin neden inme mağdurları için bu kadar faydalı olduğunu ve bir tedavi yöntemi seçerken neleri aramanız gerektiğini fizyoterapistiniz ve doktorlarınızdan mutlaka öğrenin.

Yalova Evde Fizik Tedavi Harmony  Bel Boyun Fıtığı

Bel - Boyun Fıtığı

Bel ve boyun fıtığının nedeni genel olarak aynıdır. Nedeni ise omurganın kemikleri arasındaki yassı kıkırdak (disk) yırtıldığında ve diskin jelatin benzeri çekirdeği sızdığında fıtıklaşmış bir disk oluşur. Fıtıklaşmış bir disk ani travma veya omurganın uzun süreli baskısından kaynaklanır.

Bu durum en sık 30 ila 50 yaşları arasındaki insanları etkiler; erkeklerin kadınlardan iki kat daha fazla tanı almaları olası bir durumdur. Tekrarlayan kaldırma, ağırlık kaldırma sporlarına katılma, obezite, sigara ve kötü duruş, fıtıklaşmış bir disk için risk faktörleridir. Fıtıklaşmış disklerin çoğunluğu ameliyat gerektirmez ve fizik tedaviye en iyi şekilde yanıt verir. Fizyoterapistlerimiz, fıtıklaşmış diskleri olan kişilerin normal hareketlerini yeniden kazanmalarına, ağrıyı azaltmalarına ve düzenli etkinliklerine geri dönmelerine yardımcı olmak için kişiselleştirilmiş tedavi programları tasarlar. Bunlardan bazıları; manuel terapi, kuru iğne tedavisi, egzersiz tedavisi, elektroterapi ajanları.

Omuz Ağrısı Harmony Evde Fizik Tedavi Yalova

Omuz Ağrısı

Omuz ağrısı sık görülen bir şikayettir ve ameliyat sonrası fizik tedavi veya rehabilitasyon olarak tedavi görmeniz gerekmektedir. Omuz ağrısı üreten farklı durumlar için yapılan tedavi türler hakkında bilgi edinin edinmek için bize ulaşın.

Omuz, humerustan (kol kemiği), skapuladan (omuz kanadı) ve klavikuladan (köprücük kemiği) oluşan karmaşık bir top ve soket eklemdir. Omzun desteklenmesine yardımcı olan pek çok bağ vardır ve çoğu kas ekleri omzun hareket etmesine yardımcı olur. Omuz, insanların birçok yöne ulaşmalarını ve hareket etmelerini sağlayan oldukça hareketli bir bağlantıdır.

Omuz ağrısının birçok farklı nedeni vardır. Yüzmek veya bir beyzbol topu atmak gibi genel aktiviteler, omuz çevresi kasların veya pazı tendonlarının sıkışmasına neden olabilir. Nadiren, duruş pozisyonunun zayıf olması, omuza artan stres uygulayabilir ve ağrıya neden olabilir. Düşme veya trafik kazası gibi travmalar da omzuna zarar verebilir. Çoğunlukla, omuz ağrısı belirgin bir neden veya spesifik bir yaralanma olmadan ortaya çıkar.

Diz Protezi Harmony Evde Fizik Tedavi Yalova

Diz ve Kalça Protezi

Kalça ve diz protezi ameliyatı, hastaların ağrı olmadan normal aktif yaşam tarzlarına dönmelerini sağlamak için yapılan bir işlemdir. Cerrahlar ve fizyoterapistlerimiz insanların mümkün olduğunca çabuk ve güvenli bir şekilde faaliyetlerine geri dönmesini sağlamakla ilgilenmektedir.

Kalça ve diz protezi ameliyatının yapıldığı gün, rahatlamak için bir gün olarak düşünülüyordu ancak daha fazla sayıda cerrah hastaları olabildiğince hızlı bir şekilde aktiviteye geri almaya çalıştığında, tedavi genellikle ameliyat günü başlıyor. Hastalar ayak bileği pompaları, bacak ve topuk kaydırma gibi basit egzersiz faaliyetlerine başlar.

Çoğu zaman yataktan kalkmak, bir sandalyeye oturmak ve hatta biraz yürüyüş yapılmalıdır.

Kalça ve dizinize, güç ve hareketlilik kazandırmak için düzenli egzersiz yapmak ve günlük aktivitelere aşamalı olarak geri dönmek, kalça ve diz protezinden sonra tam iyileşmeniz için önemlidir. Ortopedi cerrahınız ve fizyoterapistlerimiz, erken iyileşmeniz sırasında günde 20 ila 30 dakika, günde 2 veya 3 kez egzersiz yapmanızı önerecektir.

yürüme Bozukluğu Harmony Evde Fizik Tedavi Yalova

Yürüme ve Denge Bozukluğu

Yürüyüşünüzün veya dengenizin eskisi gibi olmadığını mı düşünüyorsunuz? Yürüme mesafelerinin yorucu hale geldiğini ve etrafta dolaşmak için baston ya da yürüteç gibi yardımcı bir cihaz kullanıyor olabileceğinizi düşünüyor musunuz?

Dengeleme duyunuz, dengesiz bir zemin üzerinde durmanızı, zeminde bulunan nesnelerden doğru bir şekilde sıyrılmanızı ve diğer birçok günlük etkinliği sorunsuz bir şekilde durmanızı sağlar.

Dengeleme kabiliyetimiz aşağıdakiler dahil üç ana bileşene bağlıdır:

• Eklem ve kaslardan gelen sinyaller

• İç kulak

• Görme

Yaşlandıkça, reflekslerimiz biraz yavaşlar. Bu, çimen, çatlak kaldırım, çakıl ve merdiven gibi düz olmayan alanlara adapte olmayı zorlaştırır. Ayrıca, zayıf duruş, kalçalardaki zayıflık, ayak bilekleri ve zayıf görme, zayıf olan dengeyi daha da arttırabilir.

Çoğu insan, geç oluncaya ve düşene kadar dengeyi azalttığını anlamıyor. Düşüşler yaşlı insanlarda yaralanmaların bir numaralı ölüm nedenidir ve ayrıca her yıl milyonlarca kırık ve yaralanmaya neden olmaktadır. Bunların çoğu doğru fizik tedavinin etkileriyle önlenebilir.