• Yazarın fotoğrafıAbdulkadir Turan

Bel ve Boyun Fıtığı Güncel Fizyoterapi Yaklaşımları

Bel ve Boyun Fıtığı Fizyoterapi

Bel ve boyun fıtığı neredeyse her insanın hayatının bir döneminde karşılaşabileceği bir durumdur.  Hangi işi yapıyorsanız yapın yaşınız ilerledikçe kaslarınız zayıflayacak ve kaslarınızın taşıdığı yükü bölgedeki eklem taşımak zorunda kalacaktır. Bel ve boyun fıtığının bir çok tedavisi vardır. Tedavilerin en etkili olanı ise fizik tedavidir. Araştırmalar bel ve boyun fıtığından dolayı ameliyat olan hastaların ağrı şikayetlerinin hala devam ettiğini göstermektedir. Yalnız fizik tedavi ile yapılan çalışmalar ise hastaların şikayetlerinin azaldığı yöndedir.

Boyun fıtığı harmony fizik tedavi yalova

Bel ve boyun fıtığı tedavisi hakkında bazı öneriler şunlardır;

1. Doğru bir postür geliştirin. Fizyoterapistiniz zayıf duruşun fıtıklaşmış diskinize etki edeceğini tespit ederse duruş alanınızı nasıl geliştireceğinizi öğretir, böylece hasarlı bölgede basınç azalır ve iyileşme mümkün olduğu kadar çabuk başlayıp ilerler.

2. Esnekliği arttırın. Fizyoterapistiniz, ilgili kasların herhangi birinin gergin olup olmadığını belirleyecek, onları germek için yardım etmeye başlayacak ve size evde nasıl gerileceğini öğretecektir.

3. Gücünüzü arttırın. Fizyoterapistiniz zayıf veya hasarlı kasları bulursa gücünüzü ve çevikliğinizi sürekli olarak iyileştirmek için doğru egzersizleri seçer ve size öğretir. Boyun ve bel fıtığı vakalarında sırt, kalça, karın ve leğen kemiğinin etrafındaki kasların kuvveti ve koordinasyonunu sağlamak için yaygın olarak “core güçlendirme” kullanılır.

4. Dayanıklılığı arttırın. Kas dayanıklılığının geri kazanılması bir yaralanmadan sonra önemlidir. Fizyoterapistiniz, yaralanmadan önce aldığınız dayanıklılığı tekrar kazanmanıza yardımcı olacak bir aktivite programı geliştirecektir.

Boyun fıtığı yalova fizik tedavi harmony

1. Bir ev programı öğrenin. Fizyoterapistiniz, tedavinin arta kalan süresinde size egzersiz yapmayı güçlendirme, germe ve ağrı azaltma egzersizlerini içeren bir tedavi programı öğretecektir. Bu alıştırmalar ihtiyaçlarınız için spesifik olacaktır; Onları fizyoterapistinizin önerdiği şekilde yaparsanız iyileşmenizi hızlandırabilirsiniz.

2. Günlük yaşama aktivitelerine dönüş. Fizyoterapistiniz, aktivite seviyenizi sizinle görüşecek ve iş, spor ve ev hayatına uyum sağlayacak hedeflerinizi belirlemek için bunları kullanacaktır. Tedavi programınız, hedeflerinize en güvenli, en hızlı ve en etkili şekilde ulaşmanıza yardımcı olacaktır. Fıtıklaşmış bir disk gibi omurga yaralanmaları için, fizyoterapistiniz size omurgayı daha fazla yaralanmaya karşı korumaya yardımcı olacak doğru “vücut mekaniği” (görevleri yerine getirmenin ve ağır nesneleri kaldırmanın doğru yolları) öğretebilir.

Boyun fıtığı fizyoterapi yalova harmony

Size özel fizyoterapi programlarımızdan yararlanmak veya genel fizyoterapi hizmetimiz hakkında bilgi edinmek için ücretsiz değerlendirme fırsatından yararlanın. Detaylı bilgi için bize ulaşın.