Transvers Miyelit Fizik Tedavi

Transvers Miyelit Nedir ?

Transvers miyelit, omuriliğin bir bölümünün her iki tarafının iltihaplanmasıdır. Bu nörolojik bozukluk sıklıkla sinir hücresi liflerini (miyelin) örten yalıtım malzemesine zarar verir. Transvers miyelit, omurilik sinirlerinin tüm vücuda gönderdiği mesajları kesintiye uğratır. Bu ağrıya, kas güçsüzlüğüne, felce, duyusal problemlere veya mesane ve bağırsak fonksiyon bozukluğuna neden olabilir. Vücudun dokularına saldıran enfeksiyonlar ve bağışıklık sistemi bozuklukları dahil olmak üzere birçok farklı transvers miyelit nedeni vardır. Multipl skleroz gibi diğer miyelin bozukluklarından da kaynaklanabilir. Omurilik felci gibi diğer durumlar genellikle transvers miyelit ile karıştırılır ve bu koşullar farklı tedavi yaklaşımları gerektirir. Transvers miyelit fizik tedavi programı iyileşmede önemli rol oynar.

Transvers miyelit nadir görülen bir hastalıktır. Yılda 1 milyon kişi başına yaklaşık 4 yeni vaka teşhis edilmektedir. Transvers miyelit her yaştan insanı etkileyebilir, ancak en çok 10 ile 19 ve 30 ile 39 yaşları arasında görülür.

Transvers miyelit nedenleri

Harmony Evde Fizik Tedavi, transvers miyelit başlangıcından sonra ortaya çıkan sorunları tedavi ederek maksimum fiziksel potansiyelinize ulaşmanıza yardımcı olabilir. İlk değerlendirmeniz sırasında siz ve fizyoterapistlerimiz gerçekçi kısa ve uzun vadeli hedeflerle yönelik fizik tedavi programı oluşturacaksınız. Alacağınız transvers miyelit fizik tedavi programı semptomlarınıza ve hedeflerinize bağlı olacaktır.

Doğru transvers miyelit fizik tedavi programı ile, hastaların yaklaşık üçte biri ilk başlangıcın ardından tam bir iyileşme sağlar, üçte biri orta derecede kalıcı bir sakatlığa sahiptir ve üçüncüsü neredeyse hiç iyileşme göstermez ve ciddi şekilde işlevsel problemler ile devam edecektir.

Transvers Miyelit Belirti ve Bulguları

Transvers miyelit genellikle omuriliğin etkilenen bölgesinin altında vücudun her iki tarafını da etkiler, ancak bazen vücudun sadece bir tarafında semptomlar olabilir.

Tipik belirti ve semptomlar şunları içerir:

1. Ağrı Transvers miyelit ağrısı belinizde aniden başlayabilir. Keskin ağrı, bacaklarınızı, kollarınızı, göğsünüzün veya karnınızın çevresini vurabilir. Ağrı semptomları, omuriliğinizin etkilenen kısmına göre değişir.

2. Anormal hisler. Transvers miyelitli bazı kişiler uyuşma, karıncalanma, soğukluk veya yanma hissi bildirirler. Bazıları özellikle giysilere hafif dokunuşa veya aşırı sıcağa veya soğuğa karşı hassastır. Sanki göğsünüzün, karnınızın veya bacaklarınızın derisini sıkıca saran bir şey hissedebilirsiniz.

3. Kollarda veya bacaklarda zayıflık. Bazı insanlar bacaklarında ağırlık olduğunu veya bir ayağını tökezlediklerini ya da sürüklediklerini fark ederler. Bazen şiddetli zayıflık ve hatta tam felç gelişebilir.

4. Mesane ve bağırsak sorunları. Bu, daha sık idrara çıkma ihtiyacı, idrar kaçırma, idrar yapma zorluğu ve kabızlık içerebilir.

Transvers miyelit nedir?

Transvers Miyelit Nedeni?

Transvers miyelitin kesin nedeni bilinmemektedir. Bazen bilinen bir neden yoktur.

Omuriliği etkileyen viral, bakteriyel ve fungal enfeksiyonlar transvers miyelite neden olabilir. Çoğu durumda, enflamatuar bozukluk enfeksiyondan iyileştikten sonra ortaya çıkar.

Transvers miyelit ile ilişkili çeşitli virüsler ve bakteriyel enfeksiyonlar vardır. Nadiren parazitler ve mantar enfeksiyonları omuriliğe bulaşabilir.

Transvers miyelit Fizik tedavi

Transvers Miyelit Fizik Tedavi

Transvers Miyelit Fizik Tedavi işlevselliği iyileştireceği ve yaşam kalitesini artıracağı için transvers miyelitli bir kişi yoğun fizik tedavi alması gerekmektedir. Fizyoterapi, bu durumu kısa ve uzun vadede yönetmenin en önemli yönüdür. Fizik tedavi en iyi şekilde, transvers miyelitin yaygın semptomlarına yardımcı olabilecek uzman nörolojik fizyoterapistler tarafından sağlanır. Şunları içerir:

1. Kas Zayıflığı – Egzersiz yapmaya devam etmek çok önemlidir. Fizyoterapi tedavisi yürümeyi, koşmayı veya yüzmeyi geliştirerek kas gücünü artıracaktır. Hidroterapi tedavisi, kasların gevşemesine yardımcı olur, kas sertliği ve kısalmasını önler. Denetimli hidroterapi ile iyi ilerleme kaydetmek için yüzebilmenize gerek yoktur. Egzersiz aynı zamanda denge ve duruşu da geliştirecektir.

2. Fitness – Fizyoterapi tedavisi, zindeliği, enerji seviyelerini ve dayanıklılığı artırarak günlük görevlerin yerine getirilmesine yardımcı olacaktır. Tam potansiyelinizi yeniden kazanmanız için fizyoterapist tarafından size özel bir egzersiz programı geliştirilecektir.

3. Hareketlilik – Fizyoterapistlerimiz, işlevsel yeteneği geliştirmek için tekerlekli sandalyeler, yürüme yardımcıları ve ortez cihazlar gibi mekanik destek konusunda size tavsiyelerde bulunabilir. Fizyoterapi tedavisi aynı zamanda güvenliği artırmak ve bağımsızlığı teşvik etmek için transferleri (tekerlekli sandalyeye, yatağa, arabaya, duşa / küvete girip çıkma) öğretir.

4. Ağrı – Transvers miyeliti olan bazı kişiler ağrı çeker. Ağrı, sinir sıkışmasının neden olduğu kas gerginliğinden veya vücudun alışılmadık bir şekilde kullanılmasından kaynaklanabilir. Fizyoterapi tedavisi, size yeni hareket etme ve duruşunuzu iyileştirme yolları öğreterek ağrıyı ve sertliği azaltmaya yardımcı olacaktır.

Transvers miyelit fizyoterapi

Transvers miyelit teşhisi hem siz hem de sevdikleriniz için yaşamı değiştiren bir olaydır. Harmony Evde Fizik Tedavi’de tedavi seanslarımızı etkili ve eğlenceli hale getirmeyi amaçlıyoruz. Pek çok hasta fizyoterapistlerimizle yakın ilişkiler geliştirir. Bu, artan işlev ve bağımsızlıkla birleştiğinde, hastalarımızın olabildiğince tatmin edici bir yaşam sürmesine olanak tanır.

Randevu almak için 0212 934 15 30 numaralı telefonu arayın, Şimdi yer ayırtın veya alternatif olarak ücretsiz bir telefon danışmanlığı talep edin.

Evde fizik tedavi nasıl yapılır diye düşünüyorsanız burayı tıklayarak video gösterimizi izleyebilirsiniz.

Size özel tedavi programlarımızdan yararlanmak veya genel sağlık durumunuz hakkında bilgi edinmek için ücretsiz muayene fırsatından yararlanın. Detaylı bilgi için bize ulaşın.