• Yazarın fotoğrafıAbdulkadir Turan

Spina Bifida Nedir Belirtileri Nelerdir?

Spina Bifida Nedir? Annenin hamileliğinin ilk ayında ortaya çıkan ve fetal gelişimin erken aşamalarında tamamen kapanmayan omurilik ve omurganın kapanmamasıyla oluşan omurgayı içeren bir doğum kusurudur. Nöral tüp kapanmadığında, omuriliği koruyan omurganın kemikleri gerektiği gibi oluşmaz. Spina bifida, omurga boyunca genelde bel veya sırtta oluşabilir ve gözle görülen bir keseyle fark edilir. Sıklıkla omurilik ve çevresindeki sinirlere zarar verir. Spida bifida çocukluk çağı rahatsızlıklarında en sık görülen 2.anomalidir. Annenin, gebelik öncesi ve esnasındaki folik asit kullanımı bu riski ciddi derecede düşürmektedir!!!

Belirti ve bulgular

1. Spina bifida, hafif ila ağır arasında değişen hem fiziksel hem de zihinsel engellere neden olabilir. Özürlülüğün ciddiyeti omurgadaki defektin büyüklüğüne, konumuna ve omurilik ve sinirlerin etkilenme derecesine bağlıdır.

2. Spina bifida ile doğan bebekler,tutulan bölgeye göre omurilik ve sinir hasarından kaynaklanan zayıflık veya felç nedeniyle bacaklarını hareket ettiremezler.

3. Kalça çıkığı,kalça ve dizlerde kontraktür,ayak deformiteleri görülebilir.

4. Skolyoz meydana gelebilir.

5. Spina bifidalı kişilerin bağırsaklarının ve mesanelerinin yetersizliği,duyu kaybı, cilt problemleri, ortopedik sıkıntıları, öğrenme güçlüğü ve dikkat problemleri veya diğer nörolojik komplikasyonları kontrol etme problemleri olabilir.

Harmony Evde Fizik Tedavi Nasıl Yardımcı Olabilir?

Fizik tedavi, spina bifida tanısı alan herkes için sağlık ve zindelik konusunda önemli bir ortaktır. Fizyoterapistlerimiz spina bifida ile çocuklara ve yetişkinlere hareketliliği kazanma ve sürdürme konusunda yardımcı olur. Yaşamın her aşamasında en iyi şekilde çalışır. Fizyoterapistlerimiz, ortopedistler, diğer sağlık uzmanları ile birlikte çalışacak ve tedavi önceliklerinin değişmesi olarak her birinin ihtiyacına cevap verecektir.

Spina Bifida Fizik Tedavi Yalova

Fizyoterapistlerimizin değerlendirmesi şu şekilde olur:

1. Doğum ve gelişim hikayesi Fizyoterapistlerimiz çocuğun doğum ve gelişim evreleri hakkında sorular soracak (çocuğunuzun başını dik tuttuğu, yuvarlandığı, oturduğu, süründüğü, yürüdüğü, vb.)

2. Genel sağlık soruları Çocuğunuz  hastaneye yatırıldı mı veya geçirdiği operasyonlar? Çocuğunuz en son ne zaman bir doktor veya sağlık kuruluşu ziyaret etti? Rutin kullandığ ilaçlar? Epileptik nöbet durumu söz konusu mu? Varsa sıklığı ve şiddeti?

3. Fiziksel inceleme Fiziksel muayene, çocuğun boyunu ve kilosunu ölçmeyi içerebilir; hareket kalıplarını gözlemlemek; uygulamalı olarak kas kuvveti, tonu ve esneklik değerlendirmesi yapmak; ve çocuğun dengesini ve koordinasyonunu test etmek.

4. Motor gelişim testleri Fizyoterapistlerimiz, çocuğun oturma,dönme, ayağa kalkma ve yürüme gibi motor gelişimini belirlemek için özel testler yapacaktır. Fizyoterapistlerimiz aynı zamanda çocuğun el kullanımı, görme yeteneğini, dil becerileri, akıl ve diğer gelişim alanlarını da tarayabilir.

Fizyoterapistlerimiz çocuğunuzun ihtiyaçlarını ele almak için bir ekip çalışmasına katılabilir ve gerekli durumda diğer sağlık profesyonellerine yönlendirebilir.

Fizik tedavi, hastane, ev, okul veya ayakta tedavi klinikleri dahil olmak üzere çeşitli yerlerde sağlanabilir.

Spina Bifida Yalova

Erken müdahale etme fırsatı olan fizyoterapistlerimiz, ebeveynlere özel oyun temelli egzersizler öğreterek çocuğun güç, hareket ve denge becerilerini geliştirmesini teşvik etmek için evde veya toplum temelli yerlerde fizik tedavi sağlayabilir.

Fizyoterapistlerimiz, spina bifidalı öğrencilerin müfredat etkinliklerine katılmalarına ve okul ortamında bağımsızlık geliştirmelerine yardımcı olmak için sık sık diğer eğitim ekibi üyelerine danışırlar. Öğrencinin okul günü boyunca kullanması için özel ekipman önerebilirler.

Fizyoterapistlerimiz ayrıca, spina bifidalı kişilerin fonksiyonel hareketliliklerini arttırmalarına yardımcı olmak için  yürüteçler ve tekerlekli sandalyeler gibi uygun ekipmanları önermektedir.

Fizik tedavi, obezite gibi diğer olası sorunların önlenmesi için, spora devam etmeyi teşvik eden etkinlikleri veya yaşam boyu sağlığı ve iyiliği teşvik eden diğer zindelik temelli etkinlikleri tanımlamak için önemlidir.

Evde fizik tedavi nasıl yapılır diye düşünüyorsanız burayı tıklayarak video gösterimizi izleyebilirsiniz.

Size özel tedavi programlarımızdan yararlanmak veya genel sağlık durumunuz hakkında bilgi edinmek için ücretsiz muayene fırsatından yararlanın. Detaylı bilgi için bize ulaşın.