• Yazarın fotoğrafıAbdulkadir Turan

Kadın Sağlığı Rehabilitasyonu

Güncelleme tarihi: 23 Ara 2023

Milyonlarca kadın, idrar ve / veya bağırsak inkontinansı ve pelvik ağrıya neden olabilen pelvik taban fonksiyon bozukluğundan şikayetçidir. Gebelik, doğum, kronik kabızlık, kronik öksürük, cerrahi, travma ve yaşlanma, pelvik taban kas gerginliği, koordinasyon ve zayıflığa neden olabilir.

Harmony Evde Fizik Tedavi ‘de bu sorunların yakınlığını anlıyoruz. Uzmanlık eğitimi almış sağlık profesyonellerimiz, ihtiyatlı ve konforlu bir ortamda birebir bakım ve özelleştirilmiş tedavi programları sunarak çeşitli kas-iskelet sistemi problemlerini tedavi etmeye kendini adamıştır. Fizyoterapistlerimiz, Kadın Sağlığı Rehabilitasyonu ve pelvik sağlık ve obstetrik bakım için uzman tedavi sunmaktadır. Tedavi genellikle sorunların nedenini ele alır ve yaşam kalitenizi iyileştirir.

Kadın Sağlığı Fizyoterapisi hamilelik sırasında size nasıl yardımcı olabilir?

Pelvik kuşak ağrısı ve stres idrar kaçırma hamile kadınlar arasında yaygındır. Bu semptomlar sıklıkla hormonal değişiklikler, bebeğinizin ve uterusun giderek artan ağırlığı nedeniyle ortaya çıkar.

Uterusun mesanenize basıncı, sadece akışı durdurmak için zorlaştığında idrarınızı depolamak için daha az yer sağlar. Hapşırdığınızda idrar kaçırdığınızı veya ‘gitmeniz gerektiğinde idrarınızı tutmanın daha zor olduğunu fark edebilirsiniz.

Doğru pelvik taban egzersizlerini yaptığınızdan emin olmak; doğru kasların uygun bir süre boyunca aktive edilmesi, hamileliğiniz boyunca ve sonrasında güçlü bir pelvik tabanın korunmasında önemli bir yere sahiptir.

Pilates bazlı pelvik stabilite egzersizleri, pelvisin destek kaslarını güçlendirmek ve pelvik tabandaki baskıyı hafifletmek için önemlidir. Hamileyken internal bir değerlendirme uygun olmayabilir ve bu nedenle karın ve pelvis kaslarınızın değerlendirilmesi genellikle gebelikte pelvik tabanın yeniden eğitilmesinin etkili bir yoludur.

Her 3 kadından 1’i hamilelik sırasında bel ağrısı yaşarken, 5 kişiden 1’i pelvik kuşak ağrısı yaşar. Bu genellikle Relaksin ve östrojen hormonlarının pelvisinizi destekleyen ligamanları gevşetmesinin bir sonucudur. Pelvis kemikleriniz ve sakrumunuz, eklem stabilitesini sağlamak için bağlara ve kaslara dayanan gevşek bir bulmaca gibi bir araya gelirler. Hamilelikte, bu bağlar üzerindeki ekstra zorlanma, ağrı ve hareket işlev bozukluğuna neden olabilir. Bu gibi durumlarda, bu bağları destekleyen kaslar stabilite ve kontrol sağlamada ekstra önem kazanır.

Gebelikte pelvik ağrı için fizyoterapiyi destekleyen çok fazla kanıt vardır ve size önerilebilecek tedaviler şunlardır:

1. Manuel terapi teknikleri

2. Karın, sırt, kalça ve pelvisin gevşemesi

3. Pilates tabanlı pelvik stabilite egzersizlerinin sağlanması

4. Akupunktur

5. Uyku pozisyonları, egzersiz ve hareket modifikasyonu önerileri

Kadın Sağlığı Fizyoterapisi pelvik tabanıma nasıl yardımcı olabilir?

Pelvik taban, pelvik organları destekleyen doğum kanalını, idrar ve dışkı yapılarını oluşturan karmaşık bir yapıdır.

Pelvik taban kasları genellikle yukarıdaki pelvik organları kaldıran ve destekleyen bir hamak olarak tanımlanır. Bu kasların bizi dengede tutabilmek için kasılmaları gerekir, ama aynı zamanda idrara çıkma, bağırsak hareketleri, doğum ve cinsel ilişki için rahatlamaları gerekir.

Miyofasiyal ağrı için, bu alanda eğitilmiş bir fizyoterapist, kadının vajina veya rektumundan erişilen pelvik taban kaslarının dış ve iç manipülasyonlarını yapmak için ellerini kullanır. Kısalmış kasları gevşetmek, vücuttaki diğer kaslarda olduğu gibi, pelvik tabandaki ağrıyı hafifletmeye yardımcı olabilir.

Pelvik taban kasları düşük tonuslu (hipotonik) olduğunda, hamak pelvik organları desteklemekte daha az etkili olur ve idrar veya bağırsak inkontinansı (öksürük, kahkaha atma esnasında kontrol edememe), pelvik organ prolapsusu gibi semptomlar oluşabilir. Bunlar yaşlanmanın normal bir parçası DEĞİLDİR ve kaslar birçok sebepten dolayı zayıflayabilir.

İyi haber şu ki, pelvik taban kaslarını güçlendiren bir egzersiz programında kadınların %80 ‘indeki semptomları tersine çevirmede etkili olduğudur.

1. Pelvik taban kaslarını gevşetmek için tetikleyici nokta salınımı, miyofasiyal gerginlikler, skar masajı dahil olmak üzere dahili manuel tedavi teknikleri

2. Sinirsel mobilizasyon

3. Pelvik tabanını destekleyen karın, kalça ve pelvisin bağ dokusunun miyo-fasiyal gevşetmesi

4. Gevşeme ve nefes alma teknikleri

5. Tuvalet ve konum değişiklikleri hakkında tavsiyeler

6. Çözülmemiş bel, kalça veya pelvik ağrının değerlendirilmesi ve tedavisi

7. Uygun olan pelvik taban kaslarının güçlendirilmesi

Ağrı sistemlerimizin nasıl çalıştığını anlamak, devam eden pelvik taban disfonksiyonu tehdidini azaltmanın etkili bir yolu olarak gösterilmiştir. Anksiyete, stres, düşünceler, tutumlar ve inançlar leğen kemiğinde ağrıyı devam ettirebilir; Kalıcı ağrı ile ilgili eğitim, pelvik taban fonksiyon bozukluğunun tedavisinin önemli bir parçasıdır çünkü pelvik bölge sıklıkla stresimizi tutan bir alandır.

Size özel tedavi programlarımızdan yararlanmak veya genel sağlık durumunuz hakkında bilgi edinmek için ücretsiz muayene fırsatından yararlanın.

Detaylı bilgi için lütfen bize ulaşın.