Karpal Tünel Sendromu Fizik Tedavi Süreci

Karpal tünel sendromu, median sinirin el bileği ekleminden geçerken sıkışması sonucu oluşur. Ağrıya, uyuşukluğa ve el fonksiyon kaybına neden olur. Fizyoterapi, karpal tünel sendromu için başarılı bir tedavi yöntemidir.

Carpal tünel sendromu

KTS median siniri içerir, bu nedenle yukarıda bahsedilen bölgede genellikle karıncalanma, uyuşma veya yanma semptomları olabilir. Semptomlar yavaş yavaş ortaya çıkar. Çoğu zaman insanlar geceleri karpal tüneli "ezen" veya sıkıştıran pozisyonlarda olduklarında semptomlar daha da artar.

Medyan sinirin beslediği kaslar da zamanla etkilenebilir. Bu, atrofi (kas erimesi) ve zayıflık gibi belirtiler gösterebilir.

Karpal tünel sendromuna ne sebep olur?

Sinirde neyin sorun yarattığı her zaman bilinmez ancak karpal tünel sendromu riskinizi artıran birçok faktör vardır;

• Hamilelik (bu hormonal değişikliklerden kaynaklanır ve genellikle doğumdan birkaç ay sonra düzelir)

• Daha önce bir kırık veya yaralanma

• Romatizmal rahatsızlıklar ( siniri sıkıştırabilecek lokalize şişmeye neden olabilir)

• Ailede karpal tünel sendromu öyküsü

• El ile yorucu tekrarlayan çalışma ( en sık rastlanan)

• Yetersiz tiroid bezi

• Diyabet

• obezite

karpal tünel sendromu ağrısı

Karpal tünel sendromunun belirtileri nelerdir?

Karpal tünel sendromu, Median sinirin sıkışmasının bir sonucu olarak bir dizi semptom gösterir. En yaygın olanı el bileğinde ve parmaklarda (küçük parmak hariç) uyuşma ve karıncalanmadır. Bunlar, el bileği hareket ederken veya dinlenirken ortaya çıkabilir ve sıklıkla gece ortaya çıkar. Karpal tünel sendromundaki bir diğer belirti ise parmaklarda güçsüzlüktür. Bu, güçsüz bir ele, nesnelerin düşmesine ve güçlü tutuş gerektiren herhangi bir sporda düşük performansa neden olabilir. Diğer semptomlar şunları içerebilir:

• Hareketlerde zorluk

• Şişme/enflamasyon

• Sertlik

Karpal Tünel Sendromu Fizik Tedavi

Karpal tünel sendromum varsa ne yapmalıyım?

Karpal tünel sendromunuz varsa veya bundan şüpheleniyorsanız, değerlendirme için bir fizyoterapiste başvurmalısınız. Bu arada belirtilerinizin kötüleşmesine neden olan faaliyetlerden kaçınmalısınız.

Karpal Tünel Sendromu Fizik Tedavi – Fizik tedavi karpal tünel sendromuna yardımcı olur mu?

Cevap Evet.

Fizik tedavi, ağrınızı azaltmanıza ve el işlevinizi iyileştirmenize yardımcı olabilir.

Bir çalışma, fizik tedavi ve ameliyatın ağrı için benzer iyileşme sağladığını, ancak fizik tedavinin ağrıyı kısa vadede daha hızlı iyileştirmeye yardımcı olduğunu gösteriyor.

Hareket kabiliyetini yeniden kazanmaya ve el ve bileği güçlendirmeye yardımcı olmak için ameliyattan sonra da fizik tedavi önerilir.

Karpal tünel sendromu tedavisi

Fizyoterapi süresince el bileği ateli ağrılarınızın azalmasına yardımcı olabilir. Atel (aşağıdaki fotoğrafa bakın) el bileğini hareketsiz hale getirmeye ve semptomlarınızı hafifletmeye yardımcı olur, böylece daha rahat uyuyabilirsiniz. Atel sadece geceleri giyilse de gündüz semptomlarının önlenmesinde yardımcı olabilir. Herhangi bir ilaç içermediği için el bileği ateli hamile kadınlar için iyi bir tedavi seçeneği olabilir. Atel, ağırlaştırıcı aktiviteler sırasında da takılabilir ancak her zaman giyilmemelidir. Genellikle ateli en az altı hafta süreyle denemeniz önerilir.

Karpal Tünel sendromu atel

Bu tür ateli internetten veya yerel bir medikal merkezden satın alabilirsiniz.

Harmony Evde Fizik Tedavi - Yalova ile Hemen İletişime Geçin

Karpal tünel sendromu olabileceğini düşünüyor, el bileğinde ağrı ve ya parmaklarda ağrı hissediyorsanız, Harmony Fizyoterapi ile iletişime geçin. Profesyonel ve deneyimli fizyoterapistlerimiz, ağrı yönetimi konusunda size yardımcı olacaktır.

Burayı tıklayarak Youtube kanalımızı ziyaret edebilir yaptığımız fizyoterapi uygulamalarıyla ilgili detaylı bilgi edinebilirsiniz!