Bel Kayması Fizik Tedavi Etkileri | Spondilolistezis Nedir?Bel Kayması (Spondilolistezis) Nedir?

Güncelleme tarihi: 23 Ara 2023

Bel Kayması (Spondilolistezis) Nedir ?

Spondilolistezis, bir omurun altındaki omurun üzerinden öne doğru kaydığında meydana gelir. Bel kayması ya da Spondilolistezis fizik tedavi programı, 2 ana nedenden dolayı bel kaymasının tedavi etmenin en etkili yollarından biridir: (1) Omurganızı destekleyen kasları güçlendirmeye yardımcı olur. Bu şekilde omurgaya binen yük azalır ve iyileşme hızlanır. (2) omurganızı nasıl güvende tutacağınızı ve daha fazla ilerlemesini nasıl önleyeceğinizi öğrenebilirsiniz. Spondilolistezisin birkaç türü ve nedeni vardır;

Konjenital spondilolistezis, bozukluğun doğumda mevcut olduğu anlamına gelir. Omurganın arkasındaki kemik destekli omurga yapısında kırık gibi bir kusur oluştuğunda ismik spondilolistezis meydana gelir.

Dejeneratif spondilolistezis daha yaygındır ve sıklıkla dejeneratif disk hastalığı ile ilişkilidir, burada diskler (örneğin, yaşlanmanın etkileri nedeniyle) direncini yitirir.

Bel kayması fizik tedavi

Spondilolistezis nasıl gelişebilir?

Bel (lomber) omurga, vücut ağırlığınızın çoğunu istirahatte ve aktivite sırasında taşır, yükü emer ve dağıtır. Bunu görevi yaparken bir çok yönden baskılara maruz kalır. Başka bir deyişle, bel omuriliği vücut ağırlığını taşırken ve yükü emerken, aynı zamanda farklı yönlerde hareket eder (örneğin, gövde dönüşleri, öne doğru eğilme). Bazen bu kombinasyon, omurda ve destekleyici yapılarında aşırı baskıya neden olur ve bir omurga altındaki omurganın üzerinden öne doğru kaymasına neden olabilir.

spondilolistezis nedir

Spondilolistezin derecelendirilmesi

Doktorlar, beş tanımlayıcı kategori kullanarak bir spondilolistezisin ciddiyetini “derecelendirir”. Bel kaymasını değerlendirirken doktorunuzun göz önünde bulundurduğu birkaç faktör olmasına rağmen, derecelendirme ölçeği (aşağıda), bir omurga cismin alttaki omurga üzerinde öne doğru kaydığını temel alır.

I Derece :% 25’ten az kayma II Derece :% 25 ila% 49 kayma. III Derece :% 50 ila% 74 kayma. IV Derece :% 75 ila% 99 kayma. V Derece : Altındaki omurdan öne doğru düşen omur. Bu, en şiddetli bel kayması türüdür ve spondiloptoz olarak adlandırılır.

Bel Kayması Fizik Tedavi Etkisi | Spondilolistezis Tedavisi

Bel kayması tedavisi

Pasif Bel Kayması Fizik Tedavi Yöntemleri

Derin doku masajı: Bu teknik, oluşan spazmları ve kronik kas gerginliğini hedef alır. Fizyoterapistlerimiz, belinizin yumuşak dokularındaki (bağlar, tendonlar, kaslar) gerilimi serbest bırakmak için doğrudan ağrı bölgesine müdahale eder.

Sıcak terapi: Fizyoterapistlerimiz, sıcak ve soğuk terapiler arasında geçiş yapacaktır. Sıcak uygulamaları kullanarak hedef bölgeye daha fazla kan ulaştırmaya çalışılır. Çünkü artan kan akışı o bölgeye daha fazla oksijen ve besin getirir. Kas spazmlarının oluşturduğu atık yan ürünleri çıkarmak için de kana ihtiyaç vardır. Böylece kan akışı arttıkça iyileşme de hızlanır.

Soğuk terapi, kriyoterapi olarak da adlandırılır, dolaşımı yavaşlatır, iltihabı, kas spazmlarını ve ağrıyı azaltmaya yardımcı olur. Hedef bölgeye soğuk bir paket yerleştirilir ya da buz masajı uygulanabilir. Diğer bir kriyoterapi seçeneği, dokuları soğutan florometan adı verilen bir spreydir. Soğuk terapiden sonra, fizyoterapistlerimiz etkilenen kasları germek için uygulamalar yapacaktır.

bel kayması fizyoterapi

TENS (transkutanöz elektriksel sinir stimülasyonu): Bir TENS makinesi, kaslarınızı değişken (ancak güvenli) elektrik akımı yoğunluklarıyla uyarır. TENS, kas spazmlarını azaltmaya yardımcı olur ve vücudunuzun doğal ağrı kesicileriniz olan endorfin üretimini artırabilir. Fizyoterapistlerimiz kullandığı TENS ekipmanı nispeten büyüktür. Bununla birlikte, “evde” kullanım için daha portatif bir makine de mevcuttur. İster büyük ister küçük olsun, bir TENS ünitesi yardımcı ve destekleyici bir tedavi yöntemidir.

Ultrason: Kan dolaşımını arttırarak, kas spazmlarını, krampları, şişliği, sertliği ve ağrıyı azaltmaya yardımcı olur. Bunu kas dokularınızın derinliklerine ses dalgaları göndererek , dolaşımı ve iyileşmeyi artıran hafif bir ısı oluşturarak yapar.

bel kayması fizik tedavi yalova

Aktif Bel Kayması Fizik Tedavi Yöntemleri

Spondilolistezis fizik tedavi ‘nin aktif bölümünde, fizyoterapistlerimiz size esnekliğinizi, gücünüzü, core (karın kuşağı kasları) stabilitenizi ve hareket açıklığınızı geliştirmek için çeşitli egzersizler öğretecektir. Bel kayması fizik tedavi programınız, sağlığınız ve geçmişiniz dikkate alınarak kişiselleştirilir. Egzersizleriniz, Bel kayması (spondilolistezisi)olan başka bir kişi için uygun olmayabilir.

Gerekirse, duruşunuzu nasıl düzelteceğinizi ve ergonomik ilkeleri günlük aktivitelerinize nasıl dahil edeceğinizi öğreneceksiniz. Bunların tümü fizik tedavinin “kendi kendine bakım” veya “kendi kendine tedavi” yönünün bir parçasıdır: Fizik tedavi yoluyla, vücudunuza daha iyi bakmanızı sağlayan iyi alışkanlıklar ve ilkeler öğrenirsiniz.

Fizyoterapistlerimiz ayrıca sizin için kişiselleştirilmiş bir egzersiz programı önerecektir. Bu, sırt ağrınızın tekrarlama olasılığını azaltmaya yardımcı olur ayrıca genel sağlığınızı iyileştirir. Bel kayması fizik tedavi için, fizyoterapistlerimiz karın çevresi ve kalça ve diz çevresi kaslarının güçlendirmesini önerecektir çünkü bu kas gruplarının her ikisi de bel desteği için çok önemlidir.

İyi haber şu ki, bel kaymasından kurtulmak ve bel kayması fizik tedavi hizmetlerinden yararlanmak için hiçbir zaman geç değildir. Günlük görevleri yerine getirmekte ya da önceki bağımsızlık seviyenizde çalışmakta güçlük çekiyorsanız, hemen Harmony Evde Fizik Tedavi - Yalova ' dan ücretsiz muayene için randevu alın ve canlılığınızı yeniden kazanın.